Zwijgen of doceren?

Leiden Repository

Zwijgen of doceren?

Type: Bachelor thesis
Title: Zwijgen of doceren?
Author: Taal, Mariëlle
Issue Date: 2017-01-31
Keywords: slavernijgeschiedenis, geschiedenisonderwijs, multiculturele klassen, voortgezet onderwijs
Abstract: Is het Nederlandse geschiedenisonderwijs de afgelopen twintig jaar veranderd als gevolg van de migratie? In deze scriptie heb ik eerst gekeken naar de ontwikkelingen in het voortgezet geschiedenisonderwijs de afgelopen twintig jaar, en de groeiende rol van erfgoedonderwijs. Daarna heb ik een casestudy gedaan, over hoe wij de afgelopen twintig jaar slavernijgeschiedenis hebben aangeboden in de havo/vwo onderbouw. Hiervoor heb ik een groot aantal lesmethoden onderzocht.
Supervisor: Fatah, Karwan
Faculty: Faculty of Humanities
Department: Geschiedenis (Bachelor)
Specialisation: Algemene geschiedenis
ECTS Credits: 15
Handle: http://hdl.handle.net/1887/45375
 

Files in this item

Description Size View
application/pdf Final.pdf 842.4Kb Under embargo

This item appears in the following Collection(s)