Aanpassingen aan het publiek in medische advertenties gericht op artsen of consumenten

Leiden Repository

Aanpassingen aan het publiek in medische advertenties gericht op artsen of consumenten

Type: Master thesis
Title: Aanpassingen aan het publiek in medische advertenties gericht op artsen of consumenten
Author: Stolk, Annemieke
Issue Date: 2017-01-31
Keywords: pragma-dialectiek
strategisch manoeuvreren
communicatieve actietypes
medische advertenties
Abstract: In deze scriptie is onderzocht welke aanpassingen er gedaan kunnen worden aan het publiek door middel van strategisch manoeuvreren in medische advertenties gericht op artsen of consumenten. Allereerst is er een beschrijving gegeven van beide communicatieve actietypes en vervolgens zijn enkele voorbeelden van beide advertentiesoorten geanalyseerd op het gebruik van strategische manoeuvres waarbij aanpassingen zijn gedaan aan het publiek.
Supervisor: Pilgram, Roosmaryn
Faculty: Faculty of Humanities
Department: Neerlandistiek (Master)
Specialisation: Taalbeheersing
ECTS Credits: 20
Handle: http://hdl.handle.net/1887/45083
 

Files in this item

Description Size View
application/pdf Scriptie Annemieke Stolk.pdf 15.86Mb View/Open

This item appears in the following Collection(s)